לא כולם יודעים מה זה קידום אורגני.

קידום אורגני הוא קידום "טבעי" במנוע חיפוש כלשהו, להבדיל מקידום ממומן.

אם אתה מחפש בגוגל למשל "מכון קוסמטיקה" אתה מקבל בדרך כלל למעלה כמה מודעות פרסומת – כלומר מישהו משלם לגוגל כדי שישים את מכון הקוסמטיקה שלו מעל כל תוצאות החיפוש האחרות.

מתחת לפרסומות מופיעים אתרים שגוגל מחליט בהתאם לאלגוריתמים שלו שהם זכאים להיות מעל לאתרים אחרים.

גוגל מנסה להיות כמה שיותר "אובייקטיבי", כלומר – כלומר הוא יעדיף אתרים שמדברים על נושא מסוים בהרחבה ובצורה אובייקטיבית מאשר מותג זה או אחר, הוא בוחן את הפופולאריות של האתרים, הוא משתמש בקריטריונים רבים כדי לקבוע האם אנשים רבים פונים לאותו אתר כאשר יש להם שאלות בתחום וכו' וכו'…

כלומר אם באופן טבעי (או אורגני) אתר מסוים הופך להיות "מקום עליה לרגל" לגולשים רבים שמחפשים תשובות נניח בנושא חינוך, הגיוני שבהדרגה האתר הזה יעלה עוד ועוד בתוצאות החיפוש של גוגל – מה שימשוך אליו אפילו תנועה רבה יותר.

קידום אורגני שנעשה אך ורק לשם הקידום האורגני הוא פעמים רבות לוקה בחסר, עקב העובדה שהמקדמים האורגניים מכינים מאמרים שהם לא באמת תוכן איכותי ואמיתי. המאמרים נועדו "למשוך את תשומת הלב של גוגל" במקום למשוך את תשומת הלב של הגולשים.

יש כיום חברות רבות שמספקות תוכן שהוא מאוד לא איכותי, לא מעניין, ולצערי במקרים רבים גם לא נכון ומטעה – רק כדי "לנפח" את האתר.

דבר זה גרם לקידום האורגני לקבל שם רע. גוגל עצמם כמובן מודעים לכך ומשפרים כל הזמן את המנגנונים שלהם כדי לזהות גם תכנים כאלה.

כמובן שקיימת חוקיות מסוימת שצריך לפעול על פיה. כן יש עקרונות לאיך לבנות את האתר, איך ליצור קישורים בצורה נכונה, איך לתת שמות נכונים לתמונות באתר (לא image1 אלא למשל – "יוסי ודני הולכים לחוף הצוק כדי ללמוד גלישה"). יש חשיבות לשמות של הדפים באתר. יש חשיבות למידע על האתר שקיים מאחורי הקלעים ושנועד עבור מנועי החיפוש. יש חשיבות למאמרים ששמים מחוץ לאתר ושמפנים גולשים אל האתר ועוד ועוד…

אז מי שעושה קידום אורגני חייב כמובן לשלוט בכל העקרונות הללו.

אבל מעבר לכך – הפעולות הבסיסיות שצריכות להתבצע הן – 

  1. ליצור תוכן איכותי, אמיתי, נכון ומעניין.
  2. לקדם את התוכן הזה בערוצים רבים ולהזרים תנועה רבה אל האתר שלך – מפייסבוק, מאיסנטגרם, באמצעות ניוזלטרים, סמסים, ווטסאפים, קידום ממומן בגוגל או באמצעים אחרים וכו'…
  3. לעקוב אחר התקדמות האתר מבחינת אורגנית עבור ביטויי חיפוש נבחרים ולבצע אופטימיזציה של האתר בהתאם לתוצאות.
  4. להמשיך עם 1, 2 ו-3 שוב ושוב ושוב.

 

לכן, קידום אורגני למעשה מספק חומר רב עבור ערוצי השיווק האחרים – חומרים שמהם אפשר ליצור פוסטים בפייסבוק, חומרים לניוזלטרים ועוד.

רוצה שהאתר שלך יופיע יותר ויותר גבוה במנועי החיפוש השונים וכך יביא לך לקוחות איכותיים? פנה אלינו!